het werk zit er op. klaar om te reizen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van tsuiker - WaarBenJij.nu het werk zit er op. klaar om te reizen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van tsuiker - WaarBenJij.nu

het werk zit er op. klaar om te reizen

Door: tsuiker

23 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zo de laatste week werken zit erop. Vorige week donderdag waren de laatste bollen er uit. Het had er eerder uit gekund maar omdat de droogschuur vol stond en de kisten opwaren, Deden we kleine beetjes per dag eruit rooien, we moesten kubkisten bij huren van Haakman, van Zanten en van Eden. Vrijdag waren de laatste Strong golden gepeld, en er was geen night shift meer omdat we die avond bollenbier hadden. Maandag en dinsdag hebben ze yello flight klaar gemaakt met pellen en dan is het pellen ook klaar. En gaan ze beginnen met plantgoed draaien en export klaarmaken. Het werk is allemaal goed verlopen, en ze waren te spreken over ons, rene en ik vrijdag klaar met werken. Zo dus vrijdag avond bollenbier in de plaatselijk kroeg. Het was weer een mooi feest. Zaterdag werd iedereen wakker met een kater, maar gelukkig hadden we het hele weekend vrij. We zijn toen naar dunedin gereden, (dat is 2 uur rijden van het bedrijf) die week begonnen de hogere scholen weer, en in dat weekend is dan het begin van de school en is dan een groot feest. Dus wij erheen om een uur of 1. Kwamen we daar waren al hotels en motels volgeboekt. Toch maar verder zoeken, maar niks gevonden. Dus dat werd in de bus slapen of een vrouwtje zoeken waar je kon blijven maffen. Die dag zijn we nog naar de steilste weg van de wereld geweest, dat was wel een mooi gezicht (zie foto). Zo de bus ergens neer gepland en wezen eten en mooi een borreltje doen. Om een uur of 11 zijn we in een discotheek beland, dat was ook weer een mooi feest, mooi met ze alle een beetje gek gedaan. Uiteindelijk ben ik in de bus beland om te maffen. (ik heb dus niks kunnen regelen) we zaten op de heenweg met ze achten in de bus, maar er sliepen er maar 5 in. Waar die andere 3 zijn gebleven is een goeie vraag. Uiteindelijk een paar uur brak geslapen in die bus. toen Maar ff gegeten in stad, stonden daar allemaal schotten met zon doedelzak te spelen, een of andere competities ofzo. Probeer je net van een avondje stappen rustig bij te komen, krijg je een zooitje herrie naar je hoofd geslingerd. Maar ja wij voor een auto kijken om te huren was alles al verhuurt, dat viel weer bar tegen. Daarna Zijn we nog een rondje gereden om een eiland. Daarna terug naar de post-Office daar ff gewassen en schoongemaakt. Maandag waren skilder en ik klaar om te gaan reizen. We gingen ff naar het bedrijf toe om te vragen of onze bedrijfsleider ons wou helpen, bijna alle bedrijven moest je 21 jaar en ouder wezen. Maar uiteindelijk hadden we er een gevonden in queenstown (3 uur van het bedrijf) alleen konden die pas de volgende dag op halen, nah ja dat maar doen dan. Die avond hebben we mij verjaardag gevierd met alle Nederlanders van triflor, we zaten met 15 man denk. Was een mooi avondje. dus de volgende dag met skilder, Patrick en ik naar queenstown gereden om een auto te huren, patrick ging mee omdat hij internationaal rijbewijs heeft. Dus de auto gehuurd, ging patrick weer terug om tot en met vrijdag te werken en daarna pikken wij hem weer op. In queenstown hebben skilder en ik gelijk ff een helikopter vlucht gedaan van een half uur. Dat was echt mooi. (zie foto) daarna door gereden naar Te Anau dat was ongeveer 2 uur rijden. Daar hebben in de avond wurmengrotten bekeken dat was ook prachtig. De volgende dag zijn we met een boot de hele dag naar Doubtfull Sound geweest, dat was echt onwijs mooi. Nou zitten we mooi met een biertje op de leren stoel dit verslag te schrijven, wat we morgen gaan doen is de grote vraag, dat gaan we straks bekijken. Vorige week en deze week is het weer helemaal top. De zon schijnt lekker hiero.

Groetjes the sugarbabe

Ps. Voor de mensen die het nog niet weten er is een grote aardbeving geweest in Christchurch. Een van de grootste aardbeving in jaren, het is er een grote tering zooi. Maar wij zijn ongedeerd wij zitten er 641 km vandaan. Alleen is de vraag of we nog dezelfde dag terug vliegen volgende week. Nah dat zien dan wel weer. (iedereen bedankt voor de felicitaties op me site) op deze link staat ook een mooi verhaal van onze beste huisgenoot kauf.waarbenjij.nu

• 24 Februari 2011 - 00:49

Surfdude:

Sugar! Held! Leuk verslag man. Kijk nu alweer uit naar morgen, doen we nog ff paar biertjes samen!
    Genieten nu kan het nog ;)
    x

• 25 Februari 2011 - 19:50

Peter:

hee thomas
    nog gefeliciteerd met je verjaardag beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. heb nog een pijpie op je gedronken. leuk verslag weer
    volgens mij heb je et dear bar mooi.
    ik hoorde op de radio van die aard beving na dan skrik je wel efe. ik noel effe belle maar alles bleek goed.na zie je volgende week wel weer. je geef maar een sientje.
    toedeledokie he.

• 27 Februari 2011 - 11:10

Riablokker-bakker:

hallo thomas, nog ff genieten en dan ben je alweer thuis met veel mooie verhalen en fotos. Nog veel plezier en goeie reis naar huis.gr

• 01 Maart 2011 - 13:44

Engel Hopman:

Hallo Thomas,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo te lezen hebben jullie je "redelijk" vermaakt in Down Under.
    Komende maandag 7 maart zie ik jullie als het goed is allemaal om 9.00 uur op school. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Nog een goede terugreis gewenst