op de helft - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van tsuiker - WaarBenJij.nu op de helft - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van tsuiker - WaarBenJij.nu

op de helft

Door: tsuiker

31 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Edendale

Ja ja ben ik hier alweer een maand, op de helft alweer wat gaat het hard als je het naar je zin heb. De hele week weer volop aan de gang. 75 uur deze week gewerkt. Alles loopt nog mooi op schema, het rooien gaat goed we hebben rond de 40 bunder uit gerooid vooral de kleiner soorten, straks de grote soorten rooien dan gaat het helemaal hard. Het spoelen gaat ook als een trein, en pellen gaat helemaal top. Afgelopen vrijdag meer als 200 kisten gepeld. We halen waarschijnlijk het rooien straks in, voor de planning is dat niet zo mooi, maar dat is maar zo. Het was afgelopen weekend in het dorp grank weekend. Dat is met ouwe trekkers en machines. De hele kroeg was vol vrijdag, normaal gesproken is er geen hond. We waren allemaal geitenblauw, we waren 3 uur thuis en de volgende ochtend gelukkig pas om 10 uur beginnen, ik weet weinig meer van die avond. Die halve liters gingen vrij hard, en zaterdag de hele dag brak, dat was een beetje minder. Zaterdag avond fries en ships gegeten op het bedrijf van een tentje uit het dorp, het was niet kanen. Daarna nog ff naar de pub bij ons aan de overkant van het huis. Daar ff te pilsen, daarna thuis weer verder pilsen samen met drie vrouwelijke kiwi’s die bij triflor werken. Mooi slap ouwe hoeren in het Engels dat is een mooi sjouwtje. Zondag weer te werk om 8 uur tot 6 uur. Daarna eten en boodschappen doen in Invercargill. Daarna nog een paar biertje thuis, en daarna te bed. Aankomende week weer nachtdienst draaien, dat heb ik om de week. Kan ik mooi uitslapen, een uur of 1 beginnen tot en uur of half 3. Voor de rest regent het hier. Het weer is per dag verschillend, dat is een beetje jammer. Dat was het wel zon beetje.

Het volgende verslag komt weer over een weekie ofzo.

groetjes sugarbabe (nieuwe bijnaam)

• 31 Januari 2011 - 09:50

Noel:

hey..
    wat een leuke foto`s, je staat er erg leuk op met je halve ogen haha.
    super dat je het na je zin heb, en geniet er nog maar even van want voor je het weet zit je weer in he koude hensbroek.
    en wat een uren maak je zeg.
    liefs en werk ze daar, mag maar hopen dat het snel mooi weer word voor je.
    dikke kus

• 01 Februari 2011 - 19:41

Daan Suiker:

Hey Thomas,

Nu al weer op de helft, time flies!!
    Ziet er allemaal gezellig uit, ondertussen zeker berucht en beroemd in het dorp...

Gisteren bij de huisopening van Rik en Silvia geweest. Gelijk het eerste gat in de muur geslagen. Vrijdag dikke biefstuk eten, (Vaders en Moeders 30 jaar getrouwd) ik neem jouw portie wel.

Gr. Daan

P.S. beste bollen trouwens.

• 02 Februari 2011 - 19:52

Nel Suiker:

Hoi Thomas,
    ALweer op de helft wat gaat de tijd snel ook hier. Het lijkt hier wel herfst.
    Rik en je vader zijn druk aan het klussen in zijn huis. maar ze bewaren wel een klus voor je hoor.
    Ziet er goed uit die fotos vooral al dat pils. groet van ons moeders

• 03 Februari 2011 - 12:04

Angelique Klaver:

He thomas,

klinkt wel heel gaaf allemaal, die plaghut voor de was ziet er ook best uit!

geniet ervan, veel plezier nog

Groetjes aan mark

• 04 Februari 2011 - 12:43

Jerry ( Greenflor):

He Thomas, ziet er goed uit daar, vooral die laatste foto, leuke vrouw die om je nek hangt !
    Bloemen ( zeker tulpen ) zijn hardstikke duur op het moment, dus wees maar zuinig op de bollen daar.
    wij zitten hier volop in de franse tulpen. Ben blij dat jullie er een feest van maken, doe Mark ook de groeten, en zeg hem maar dat van de Sar ermee gaat stoppen. Mazzel

• 05 Februari 2011 - 10:42

Onkel George:

Hey ouwe r....r. Doe bollen zien er goed uit en dat bier trouwens nog beter. Lekker he dat donkere bier daar. Ben net terug van Lenteweelde en Hensbroek gaat met alle eerste prijzen aan de haal. Van Schagen en Kees Dekker beiden dikke eerste prijzen. Een dan weet je het wel : Al die Hensbroekers geiteblauw. Vooral je neef Niels, die stond op de bar te zingen, nou dat weet je het wel. Die knappe dochter van Kees dekker heeft mooie foto's voor je gemaakt maar die kan ik hier niet kwijt dus ik mail er wel een paar naar je. Het is wel jammer dat je dit feest gemist hebt. Nou veel plezier daar, ik ga een bossie tulpen kopen.