reisdag 4 en 5 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van tsuiker - WaarBenJij.nu reisdag 4 en 5 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van tsuiker - WaarBenJij.nu

reisdag 4 en 5

Door: tsuiker

06 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Zo de derde dag van reizen zijn we van Nelson naar Punakaiki gereden. Weer een hele mooie natuur gezien echt prachtig alleen maar groen, veel rivieren veel vogels en veel van die klote vliegjes. In Punakaiki hebben we pannenkoeken rotsen gezien dat zag er heel mooi uit. (zie foto, s ). Toen zijn we door gereden naar Greymouth. Daar hebben we overnacht in een hostel dat was goed voor elkaar. 4 bedden, keuken, een grote woonkamer en een douche met bubbelbad. De volgende dag gingen we raften. Het regende de hele dag, en wij gingen met een boot de rivier op (gekkenwerk) wij met ze vieren in de boot, en nog een kerel en vrouw uit Spanje, en 2 begeleiders van het adventure bedrijf. Het water was bokkoud dus eerst een wetsuite aan en sokken met strakke shirts, daarna nog een wachterdichte jas met een zwemvest erover heen. Het was eerst een uur rijden voordat we gingen varen en toen mooi roeien in die rivier, het koste wel wat, maar het was het wel waard. Een onwijs mooie natuur, een sterke rivier echt prachtig. Nu zijn we weer terug in hetzelfde hostel daar blijven we nog een nacht. Wat hadden vandaag de hele dag regen, maar het wordt eind van de week beter. We hebben net te horen gekregen dat skilder en ik maandag aan het werk kunnen. En smalle en die zandhaas beginnen die week daarna. We zitten mooi elke avond of in de kroeg of thuis te pilsen. We zijn nou 4 dagen aan het reizen waarvan we 3 dagen ook gereden hebben, we hebben alleen vandaag niet gereden dus we hebben nou in 3 dagen 734 km gereden. Het volgende verslag komt wel weer over een paar dagen.

• 06 Januari 2011 - 13:58

Mah:

Goed verhaal, lekker kort!!

• 06 Januari 2011 - 18:21

Noël:

leuke foto`s hoor. jammer dat ik je groene pakje niet helmaal heb gezien. maar ik ben wel jaloers op je hoor, lekker door die mooie natuur heen.
    dikke kus

• 06 Januari 2011 - 19:51

Sjors,frank,rick:

he thomas ga je met ons nog mee op vakantie naar chersonisos
    we gaan dan in dat cherso villa we willen het voor dinsdag weten
    en heeft je moeder dan je id kaart

datum 8september 16 september
    en tot kijk!

• 08 Januari 2011 - 11:05

Onkel George:

Leuk te lezen dat je het ook mooi vind daar. wij zijn ook in Nelson en Kaikoura geweest, gaaf man daar. We hebben inderdaad de aardsbisschop van Nelson daar gesproken in zijn kathedraal. Leuke gozert was dat. Wij zijn in Kaikoura met een helikopter walvissen gaan zoeken want het waaide te hard voor een boot. Maar we hebben ze ook gevonden. Succes maandag met je werk, dat zal wel niet meevallen na al die dagen pilsen. groeten uit het altijd mooie Obdam. De hoofdstad van West Friesland.

• 09 Januari 2011 - 16:10

Henk:

Tjeezus Thomas wat een verhalen al, en dat in die paar dagen dat er ben.
    Zo te lezen smaakt het bier daar net zo goed als hier!
    Vanaf maandag werken geblazen, maar ook dan valt er genoeg te beleven nou ja we lezen het wel.
    Plezier man.
    Henk